Onze filosofie
"Imagineering, wat is dat nou precies?

Vormgeven aan jouw ideeën voor de wereld van morgen
Imagineering is een samenvoeging van engineering en imagination. Vrij vertaald, is het een combinatie van ontwikkeling (innoveren) en verbeelding. In de wereld waarin wij nu leven (de kenniseconomie) betekent dit: producten en diensten op een aantrekkelijke manier tot leven laten komen voor gebruikers en klanten. Eigenlijk de inhoud op een commerciële attractieve manier weten te verwoorden en verder te ontwikkelen. Het perspectief op beleving betekenis werkt hier als katapult tot verkoop.
Imagineering betreft strategische innovatie, het veranderen van de ondernemingslogica, wat op tactisch vlak resulteert in creatieve business development.
Imagination
Het gaat hierbij blijkbaar niet om een synoniem voor creatief denken, maar imagineering staat voor een bijzondere vorm van innoveren. Imagineering beoogt dan ook geen marketing of productontwikkeling te zijn, maar de ontwikkeling van de verbinding tussen die twee en de organisatie of bedrijf dit om te zetten in een betrokken en blijvende klantengroep.
Engineering
Je leert dus om op een creatieve en innovatieve manier waarden uit het beleving te halen en deze te gebruiken in de bedrijfsvoering van je op te zetten organisatie. Zo ontwikkel je managementkennis en leiderschapsvermogen voor de wereld van 2030.